понеделник, 14 юли 2014 г.

Обиколна практика ЕрЕрПе

Онези мигове, които знаеш, че никога няма да забравиш, изпълниха 8-дневната ни практика, която чакахме с нетърпение от първия ни ден в Университета. Все още се чудя как дойде и си замина тоолкова бързо, но искам да благодаря на всички тези невероятни хора от снимката за прекрасната ни седмица!!! Обичам ви <3
Сега да преминем към същността на публикацията :)
Практиката ни започна с тръгване от София, минахме през Асеновград и първата ни спирка беше Кърджали и Перперикон.
Кратка почивка в автобуса и се озовахме пред едно приказно място, за което има редица легенди - Каменната сватба
На следващия ден се отправихме към Момчилград. Няма как да пропусна да ви покажа една от атракциите на града - пуякът.
В близост до Момчилград се намира скалното светилище Татул, където има хипотеза, че се намира храмът на Орфей.
"Солени слънчеви дни от календара за нас откраднати" -  това е мотото на ден №3.
Както се досетихте вече, този ден го прекарахме на морския бряг, в близост до нос Емине.
Малко морско настроение от мен (:
На следващият ден посетихме Мадара, Плиска, Разград, Свещарската гробница и крайната ни точка беше Русе.
Мадарският конник
Първата българска столица - Плиска
Снимка от гробницата в Свещари нямам, защото е забранено да се снима вътре, но си заслужава да се посети. Несъмнено едно от най-забавните неща там е да наблюдавате как лалугерите притичват през пътеката, водеща към гробницата и се подават над тревата от двете и страни.
На следващия ден маршрутът беше Русе - Велико Търново, а по пътя видяхме Басарбовските и Ивановските скални манастири. Когато пристигнахме в Търново посетихме Царевец, но тъй като миналата година с Вики бяхме там и споделихме приключението си с вас няма да ви разказвам отново.
След Търново ни очакваше дълъг преход до Видин. По пътя спирахме в Плевен и Лом. За Плевен отново няма да се повтарям, а Лом ще го запомня с прекрасният Крайдунавски парк.
Във Видин имахме почеве време, в сравнение с останалите градове. Подобно на Лом и тук Крайдунавският парк е много красив, с велоалеи и много ресторантчета и понтони. Парка свързва центъра на града с най-популярната забележителност на града - Баба Вида.
Предпоследният ден посветихме на пещерата "Магурата" и Белоградчишките скали.
 Последният ден се върнахме в София, а по пътя спряхме в Чипровци. Сградата на общината е особено впечатляваща - напомня възрожденска къща. В Историческият музей може да видите богата колекция от известните Чипровски килими, а сръчният екскурзовод ще ви демонстрира как се изработват.
И както са казали хората "Обиколи родината, за да я опознаеш и обикнеш" !!!